OMLOUVÁM SE...Uplynulo pár roků - a trochu se všechno změnilo......ale tohle se dočtete až na závěr |
Kdo jsme ?
Jsme taková trochu jiná firma...
To znamená, že na rozdíl od ostatních malých počítačových firem jste obrovský nadnárodní podnik? velká správní budova, obrovské výrobní haly, stovky metrů čtverečních prodejní plochy a tak? Ale vůbec ne, naopak, my jsme taková celkem malinká firmička. Takže malé prostory, ale zato s desítkami zaměstnanců? Ale vůbec ne ! - my jsme jen dva lidé - a dva psi. Psi ? - vy zaměstnáváte psa ? No dyť povídám, že jsme taková - no
prostě jiná
firma. Ovšem zrovna tento rozdíl není zas až tak podstatný. Jen máme v
prodejně strašného hlídacího psa, který to tady má jako zaměstnání na
plný úvazek a podle toho se taky chová - pečlivě a zodpovědně. Nepotřebujeme
žádný zvonek u dveří - naše Ajda každého ohlásí, zkontroluje a bude
pak dávat pozor, aby dotyčný náhodou neublížil její paničce. A dělá to
s takovým nasazením, že se večer vrací domů úplně utahaná. No a od roku 2013 se naše psí smečka rozrostla o Matýska, což není zrovna žádný velký hlídač (oni pudlové obecně mezi obranáře nepatří), ale zato je Matýsek obrovský mazel. Takže pokud se s ním víc jak dvě minuty nikdo nemazlí, dostává absťák a hledá si novou oběť. A tak když k nám přijdete na prodejnu, vrhne se Matýsek na vás, postaví se na zadní, obejme vám nohu a bude se domáhat hlazení a vůbec vaší pozornosti. A protože má kožíšek jako ovečka, tak pohladit si ho je vlastně docela příjemné - a tak si Matýsek celý den hraje se zákazníky a obveseluje je. A tak zatímco si Ajda na svou misku
vydělává hlídáním a ochranou našeho obchodu, Matýsek je vlastně stejně
užitečný - vítá lidi, hraje si s nimi, baví je, obrovským způsobem zvyšuje
naši popularitu (na prodejnu, kde se na vás vrhnou dva psi asi jen tak
nezapomenete - zvlášť když si s jedním z nich můžete do libosti hrát) a pokud zákazníci přijdou i s dětmi - no pak už je to vůbec
divadlo, občas se stává, že si děti s pejsky hrají tak nadšeně, že ani
nechtějí odejít a pak samozřejmě doma ukecávají rodiče k další návštěvě
naší prodejny. Takže bych vlastně mohl Matýskovi udělit titul No dobře - ale to snad nebude vaše jediná mimořádnost. Aha, už vím, vy máte určitě nejnižší ceny na trhu !! No - tak to už bych si vůbec netroufnul tvrdit. Naopak, ceny máme normální, možná i vyšší, sídlíme koneckonců na jedné z hlavních brněnských tříd (a tady bývá všechno dražší - i nájem prodejny) a rozhodně není naším cílem konkurovat třeba internetovým obchodům, které dokážou prodávat klidně 20% pod nákupní cenou. Tak můžete mi už konečně vysvětlit, v čem spočívá vaše mimořádnost? No - pokusím se. To, že jsme "taková
jiná firma" o nás říkají hlavně zákazníci. Možná je to ovlivněno
např. tím, že jsme něco jako rodinný podnik. A že když už se hezky chováme
k sobě, snažíme se chovat stejně hezky i k zákazníkům. A snažíme se o to, aby tady byla pohoda - a daří se
nám to. Právě kvůli té pohodě sem spousta lidí chodí. Vědí, že jim
poradíme a pomůžeme, vědí že je nenecháme na holičkách. A tak přichází
stará paní a říká: "Je tady ta mladá slečna,
co mi minule tak hezky radila? Já bych od ní zase něco potřebovala." A
já jí tu slečnu zavolám a vůbec jí neprozradím, kolik té slečně ve
skutečnosti je - stejně by mi to nevěřila. A
přichází zákazník a shání se: "Kde máte vašeho
šéfa? On mi to minule tak hezky vysvětloval a já bych dnes zase potřeboval
poradit." Jo jo - já vím, řečičky. Náš zákazník - náš pán a podobný prndy. To říkají všude a skutek utek. Jenže u nás to opravdu platí. Víte - my si zakládáme na tom, že asi 2/3 obratu nám dělají stálí zákazníci, jejich známí, kamarádi a rodinní příslušníci. A to je pro nás důležité. Že sem chodí lidé opakovaně. Že ten, kdo sem jednou přijde se zase vrací. Že máme zákazníky kteří k nám chodí už celé roky - ti nejvěrnější už dokonce přes 20let. Že se zde objevují zákazníci, kteří říkají: "Mě sem poslal brácha - švagr - syn - spolužák." Nebo: "Já sem jdu proto, že o vás u známejch moc hezky mluvili." Anebo - když jsme ještě sídlili v Žabinách, tak chodili zákazníci a říkali: "Na rožku v hospodě U Primů se říkalo, že je na vás spoleh - tak sem jdu." A řeknu vám - taková hospoda na rohu ulice - to je móóc důležitá věc. Mnohem důležitější, než nějaká reklamní agentura. A spolehlivější. Pravdivá a neúplatná. Protože když se tam o vás hezky mluví, tak k vám zákazníci choděj. A kdybych na někoho udělal podraz nebo habaďůru? No tak by si tam o tom řekli a víckrát by už asi nikdo nepřišel. Jenže já podrazy nedělám - na to holt nemám povahu. Mě spíš baví, když je zákazník spokojenej a já dostávám úplatky. Proboha - vy fakt berete úplatky? a ještě se tím chlubíte? Jo, já se tím chlubím - a docela rád.
Poprvé se mi to stalo, když jsem zákazníkovi poradil s nákupem tiskárny.
Asi za měsíc přišla jeho manželka a: "Manžel vám
moc děkuje, jak dobře jste nám s tou tiskárnou poradil. Tiskne to krásně,
všichni jsme s tím nadšeni. A tady vám něco posílá..."
To něco byl flaška slivovice. A udělala mi strašnou radost. Teda ne proto,
že bych byl takovej alkoholik (koneckonců vydržela v lednici skoro rok), ale prostě proto, že si na mě někdo vzpomněl
i přesto, že vůbec nemusel. Takže u vás jsou úplatky povinný? bez nich u vás nemám naději? Proboha néééé ! Takhle to vážně nebylo
míněný. Prostě člověku udělá radost, že jsme pro zákazníka něčím víc,
než jen bezejmenné postavy na opačné straně pultu. Mě to dokonce udělá
úžasnou radost. A co je snad vůbec nejbáječnější: Dobře - takže budete se ke mně chovat slušně a poradíte mi. Ale co jiného mi ještě můžete nabídnou? Nabízíme vše v oboru výpočetní techniky - hardware, software i služby. Vlastně hlavně služby. Začíná to už při prodeji. Pokud se ve věci nevyznáte - nic se neděje, nemusíte si dělat starosti. To už je naše práce, vyznat se v oboru a vybrat pro vás to pravé ořechové. Je naší prací vyzpovídat vás, podrobit vás třebas křížovému výslechu a tak zjistit, co vlastně opravdu potřebujete. A podle toho vybrat to zboží, které pro vás bude nejvýhodnější. Možná to bude zboží, na kterém až tak moc nevyděláme, ale vy budete spokojeni - a přijdete zas. Což je pro nás to důležité. Naším cílem není zákazník, kterého jednou oškubu a on víckrát nepřijde. Naším cílem je naopak zákazník, který bude natolik spokojen, že se bude vracet znova a znova a znova. A právě tímhle si zajišťujeme, že zatímco jiní krachují, my ještě stále přežíváme. Safra - přežíváte - když už se chlubíte, jak jste dobří, tak snad musíte nezřízeně bohatnout, ne? No, tak slavný to bohužel není. Za prvé - během čtyř let jsme se dvakrát přestěhovali - a další rok nás nepřízeň osudu donutila stěhovat se dokonce třikrát. Což jsou nejen náklady na stěhování, ale také vždy nutnost vybudovat si na novém místě i novou klientelu. A nová klientela se nějakou dobu buduje, to se nestihne za pár týdnů. Ještě rok po stěhování chodí lidé z blízkého okolí a přiznávají, že o nás doteď vůbec nevěděli. A pokud chcete v dnešní době budovat firmu, která je založena na tradici a solidnosti, tak to je běh na zatraceně dlouhou trať. Pravda, jsou i tací, kteří nám jsou věrní a jezdí za námi i ze vzdálených částí Brna, případně z vesnic a měst Jižní Moravy - ale těch zase není tolik, aby nás uživili. A do toho zasáhla současná celosvětová ekonomická krize, takže prozatím jsem opravdu spokojen, když přežijeme svoje méně šťastné konkurenty a vydržíme do konce krize. A pak už snad bude trochu líp. Teď pár slov k naší současné prodejně, kam jsme se na podzim roku 2012 přestěhovali. Je to v Králově poli - na Palackého třídě. Bližší informace o prodejně HD elektro najdete na její stránce. A určitě nezabloudíte - náš vývěsní štít se snad nedá přehlédnout.
Nová prodejna je sice dostatečně velká, ale hypermarket to pochopitelně není. Prosím, nečekejte, že zde najdete například takovouhle nabídku monitorů:
A proč u nás podobnou nabídku nenajdete? Začneme hned za kasou. Tam je království naší Marcelky a tím nejdůležitějším jsou dvě skříně plné inkoustů a pak ještě další velká síť, kde je na háčcích navěšeno několik desítek druhů inkoustů pro Canon - Epson - HP:
Těch inkoustů jsou tam desítky a desítky a Marcelka je jediná, kdo se v tom opravdu vyzná. Stačí aby si na chvilku odskočila, přijde zákazník, já se ho snažím obsloužit - a tápu a tápu. A ne a ne najít ten správný inkoust. Pak se Marcelka vrátí, zaloví - a neomylně drží v ruce přesně tu správnou krabičku. A ještě se diví, co v tom vidím za problém, vždyť je to tak jednoduché! Nejni - o tom vás můžu ujistit - pamatovat si všechny ty druhy tiskáren a inkoustů - a že jich je! - to fakt dokáže jen naše Marcelka. A když si uvědomíte, že ke každýmu z těch inkoustů existuje hned několik variant - originál, produkt od náhradního výrobce, refill kit (to jsou takové ty injekce) - prostě za to, že se v tom všem Marcelka vyzná ji opravdu obdivuji. Vedle pultu je skříňka se zdroji - jak ATX zdroje různých značek k počítačům, tak zdroje pro notebooky, měniče z 12(24)V na 230V apod. Pak další sítě - a na nich kábly-kábly-kábly. USB, Fire-Wire, audio, video atd. atd. A nahoře několik přepravek, plných různých brašen pro notebooky. Naproti pultu jsou skříně se základními deskami, různými kartami, řadiči, síťovými komponenty apod. Na nich nahoře je výběr počítačových skříní.
Další tři skříně obsahují myši - myši - myši - myši. Běžná nabídka je u nás asi tak 80-100 různých druhů. Malé, velké, černé, bílé, stříbrné nebo barevné, s konektorem PS/2 (to je takový ten kulatý) nebo USB (to je ten placatý), bezdrátové, laserové, herní, vícetlačítkové, ergonomické - prostě jsem si vždycky myslel, že si vybere každý. Koneckonců, většina zákazníků si stěžuje, že je těch myší tolik, že nevědí, kam se dřív kouknout. A vidíte - zrovna nedávno tu byl zákazník, který si naopak stěžoval, že nemáme VÚBEC ŽÁDNÝ VÝBĚR a že půjde raději někam jinam, kde bude mít výběr MNOHEM a MNOHEM větší. No - přeju příjemné hledání - protože vím přesně, že tolik myší co u nás mu nikde jinde v Brně nenabídnou.
Dále je zde vitrína převážně s webovými kamerami, se sluchátky a s podobnou drobotinou. Dole jsou pak počítačové zdroje - na fotce je zrovna nabídka poněkud probraná, ale bývá zde tolik druhů, až poličky přetékají. A nahoře je umístěn velkoformátový monitor, na kterém můžeme zákazníkům ukazovat ceníky, nabídky sestav, fotky atd.
Vedle je další vitrína - v té jsou flashky - nebo chcete-li Pen Disky. Je jich tam spousta - od těch nejmenších až po ty největší, všechny možné druhy, malé i velké, levné i drahé. A když se zeptáte, dokážeme vám poradit přesně takovou flashku, která vám bude nejvíc vyhovovat a se kterou budete opravdu spokojení. Další vitrína obsahuje různé USB příslušenství - BlueTooth, USB huby, čtečky karet, infra apod.
Velké úspěchy slaví regál plný reprosoustav. Nejenže je zde vystaveno zhruba 40 různých typů, ale hlavně jsou tyto reproduktory všechny v provozu. Systémem přepínačů je možno vybrat a předvést kterýkoliv z nich a zákazník má tak ideální možnost srovnání mezi jednotlivými modely. Ve většině případů toto srovnání způsobuje dost velké překvapení - můžu sice tisíckrát vysvětlovat, jak moc je výsledný zvuk ovlivněn velikostí vlastní reprobedny, ale většina zákazníků uvěří teprve tehdy, když to slyší na vlastní uši.
A takhle bych mohl pokračovat hodně dlouho: několik polic, na kterých nabízíme v průměru 50-60druhů klávesnic
velkou nabídku chladičů k procesorům všech typů A pak ještě zadní část prodejny - kde je tak málo místa, že tam není skoro k hnutí - ale zato je tam spousta počítačů, notebooků, monitorů a tiskáren, které čekají na opravu nebo naopak na stolech ukazují své vnitřnosti, ve kterých se právě šťouráme. Protože servis všeho, co s počítači souvisí je naše práce a zákazníci k nám nosí svoje miláčky s očekáváním, že jim je zase uvedeme do provozu a že jim budou zase další roky sloužit. Ale na tohle se asi raději podívejte do kapitoly SLUŽBY - tam toho najdete víc. Co budu povídat - najdete toho u nás spoustu a k tomu hlavně párek lidiček, co vás ochotně a kvalitně obslouží. A rozloučím se opět s heslem vaše problémy na naši hlavu. Bořivoj Volný Spolumajitel, ředitel - no zkrátka BigBoss
|
Uplynulo pár roků - a trochu se všechno změnilo.Už nemáme prodejnu - zákazníků stále ubývalo (přecházeli postupně k
počítačovým hypermarketům) a nakonec jsme prodejnu zrušili. Oba nás domácí servis neuživí - takže Marcelka musela jít pracovat a se servisem mi vypomáhá jenom ve volném čase. A pejsci? Matýsek už není - byl to takovej
sympatickej rošťák, ale to jeho rošťáctví ho nakonec stálo život. A tak pokud se ptáte -
ne, nezapíchli jsme
to, jen už nemáme výlohy a vitriny a regály a prakticky neprodáváme, ale |