Zpět na hlavní stránku |
HD elektro v.o.s. BRNO - Královo Pole 775 524 130 Domažlická 2 servis@hd.cz servis výpočetní techniky |
Dostanu na opravu nějakou záruku?
Na provedenou opravu dostává samozřejmě zákazník záruku.
Je možné, že na něco záruka není?Bohužel ano - jsou to tzv. problémy vznikající "mezi židlí a počítačem". Jinak řečeno - je to rukama, prostě to, co si zavinil sám uživatel. Těchto problémů je ve skutečnosti mnohem více, než si zákazníci připouštějí. V průměru 60-80% všech poruch je způsobeno uživatelem.Např. prakticky všechny případy zavirování počítače jsou zaviněny jeho majitelem (nebo rodinným příslušníkem). Ano, vnikl vám do počítače virus - a napáchal tam paseku. Ale Vy jste mu to umožnili. Tím, že jste podcenili zabezpečení počítače, tím že jste nedodržovali některé nezbytné zásady práce na počítači. Takže když Vám technik Váš počítač odviruje a Vy za týden přijdete znovu se stejným problémem - nezlobte se, ale na to se záruka nevztahuje, to je prostě jen a jen Vaše vina.
Nelíbí se vám, jak tvrdě to říkám? No jo, jenže
ona je to pravda. Navíc - když jste si pro počítač přišli, určitě
jsme vám udělali malé školení b) jak se máte příště chovat, abyste se s vadným počítačem nemuseli opět a opět vracet Prosím:pokud
vám radíme, jak postupovat - poslouchejte nás a řiďte se našimi radami.
Bohužel se nám stále stává, že jeden den zákazník odnáší odvirovaný počítač - a druhý den už je s ním zpátky. Je to opět zavirované a zákazník nadává. Podíváme se do počítače - a chybí antivirus, který jsme tam včera instalovali. Zákazník si ho vymazal. Proč? 1) aby měl víc místa na disku 2) protože ho k ničemu nepotřebuje 3) protože mu to poradili chlapi v hospodě 4) protože si někde přečetl, že viry neexistují a antiviry jsou jenom podvod
Máte pocit, že čtete nesmysly? Jistě, jedna perla lepší než druhá. Ale nejde jen o antiviry.
- Co se zákazníkem, který odstranil z počítače adresář WINDOWS, protože tento program údajně k ničemu nepotřebuje? - Co s jiným, jehož malí synové zkoušeli zformátovat disk (učili se to ve škole) - a podařilo se jim to. A tatínek reklamoval, že čerstvě opravený počítač musí vydržet "jakékoliv zacházení" ? - Co se zákazníkem, který z běžícího počítače vytahoval (opakovaně) grafickou kartu (aby si ji s kamarádem prohlídli) a moc se divil, že přitom zkratoval kontakty a zničil kartu i základní desku ? - Co se zákazníkem, který do základní desky vyvrtal vrtačkou několik děr, aby jí zlepšil chlazení ? - Co s jiným, který odlámal "přebytečné" součástky, aby jich tam nebylo tak mnoho?
Prostě - pokud s počítačem pracujete, přemýšlejte. Je to citlivé a celkem drahé zařízení, které si slušné zacházení zaslouží.
OmluvaJá vím, že se vás asi poslední odstavečky netýkají. Já vím, že převážná většina zákazníků se takto nechová. A také vím, že ti co se takhle chovají si to nepřečtou. A když už si to přečtou, tak si z toho nevezmou poučení.
Ale napsat jsem to prostě musel. |
|
Domažlická 2, Brno - Královo Pole |