HD elektro v.o.s.
Zpět

na hlavní stránku
HD elektro v.o.s.
BRNO - Královo Pole
775 524 130         Domažlická 2          servis@hd.cz
servis výpočetní techniky
 

návrat na úvodní stránku
Služby

návrat na úvodní stránku
Záchrana dat

Dostanu na opravu nějakou záruku?

   

     Na provedenou opravu dostává samozřejmě zákazník záruku.

Občanský zákoník říká:

Záruka na provedenou práci je obecně stanovena na 3 měsíce, pokud není stanoveno zvláštními předpisy jinak. Tříměsíční záruka je i na vyměněné náhradní díly.
Tedy:  
Občanský zákoník nerozlišuje zvlášť záruku na materiál a zvlášť na práci.


     V našem případě - na nové náhradních díly poskytujeme běžně záruku v délce 24 měsíců
(samozřejmě - pokud se nejedná o něco, co má kratší dobu životnosti, třeba baterie, lampa do projektoru apod.)..
     Na práci - pokud nebudete mít na dokladu uvedeno jinak - máte záruku 3 měsíce, ale v některých případech dostanete záruku prodlouženou na 6 nebo 12 měsíců. Tuto prodlouženou záruku budete mít uvedenou na dokladu, který dostanete - a pokud ho nedejbože ztratíte, nic se neděje, jeho kopie je uložena u nás v počítači  :-)
     Nejste si jisti, jestli ještě tu záruku na opravu máte?
     Pak prostě přijďte k nám se svým zařízením a zeptejte se. Pokud by dodatečně k nějaké závadě došlo a záruka by už uplynula, pokusíme se vám vyjít vstříc.

 

     Je možné, že na něco záruka není?

     Bohužel ano - jsou to tzv. problémy vznikající "mezi židlí a počítačem". Jinak řečeno - je to rukama, prostě to, co si zavinil sám uživatel. Těchto problémů je ve skutečnosti mnohem více, než si zákazníci připouštějí.

V průměru 60-80% všech poruch je způsobeno uživatelem.

     Např. prakticky všechny případy zavirování počítače jsou zaviněny jeho majitelem (nebo rodinným příslušníkem). Ano, vnikl vám do počítače virus - a napáchal tam paseku. Ale Vy jste mu to umožnili. Tím, že jste podcenili zabezpečení počítače, tím že jste nedodržovali některé nezbytné zásady práce na počítači. Takže když Vám technik Váš počítač odviruje a Vy za týden přijdete znovu se stejným problémem - nezlobte se, ale na to se záruka nevztahuje, to je prostě jen a jen Vaše vina.

     Nelíbí se vám, jak tvrdě to říkám? No jo, jenže ona je to pravda. Navíc - když jste si pro počítač přišli, určitě jsme vám udělali malé školení
   a) co jste při práci s počítačem zanedbali a proč k problémům došlo

   b) jak se máte příště chovat, abyste se s vadným počítačem nemuseli opět a opět vracet

Prosím:

pokud vám radíme, jak postupovat - poslouchejte nás a řiďte se našimi radami.
My pak budeme mít sice méně zakázek - ale vy budete rozhodně spokojenější.

 

     Bohužel se nám stále stává, že jeden den zákazník odnáší odvirovaný počítač - a druhý den už je s ním zpátky. Je to opět zavirované a zákazník nadává. Podíváme se do počítače - a chybí antivirus, který jsme tam včera instalovali. Zákazník si ho vymazal. Proč?

   1) aby měl víc místa na disku

   2) protože ho k ničemu nepotřebuje

   3) protože mu to poradili chlapi v hospodě

   4) protože si někde přečetl, že viry neexistují a antiviry jsou jenom podvod

 

Máte pocit, že čtete nesmysly? Jistě, jedna perla lepší než druhá. Ale nejde jen o antiviry.

 

- Co se zákazníkem, který odstranil z počítače adresář WINDOWS, protože tento program  údajně k ničemu nepotřebuje?

- Co s jiným, jehož malí synové zkoušeli zformátovat disk (učili se to ve škole) - a podařilo se jim to. A tatínek reklamoval, že čerstvě opravený počítač musí vydržet "jakékoliv zacházení" ?

- Co se zákazníkem, který z běžícího počítače vytahoval (opakovaně) grafickou kartu (aby si ji s kamarádem prohlídli) a moc se divil, že přitom zkratoval kontakty a zničil kartu i základní desku ?

- Co se zákazníkem, který do základní desky vyvrtal vrtačkou několik děr, aby jí zlepšil chlazení ?

- Co s jiným, který odlámal "přebytečné" součástky, aby jich tam nebylo tak mnoho?

 

     Prostě - pokud s počítačem pracujete, přemýšlejte. Je to citlivé a celkem drahé zařízení, které si slušné zacházení zaslouží.

 

Omluva

Já vím, že se vás asi poslední odstavečky netýkají.

Já vím, že převážná většina zákazníků se takto nechová.

A také vím, že ti co se takhle chovají si to nepřečtou.

A když už si to přečtou, tak si z toho nevezmou poučení.

 

Ale napsat jsem to prostě musel.


HD elektro v.o.s. - servis výpočetní techniky

tel. - 530 342 542                                              mobil servis 775 524 130
servis@hd.cz

Domažlická 2, Brno - Královo Pole
2. patro