HD elektro v.o.s. Brno
zpět - Na hlavní stránku

návrat na úvodní stránku  
Poradny

HD elektro v.o.s. BRNO
výpočetní a kancelářská technika



Poradna

Download ceníků

Vyhledání položek
z celého ceníku

 
Tisk stránky
Zkušenosti s Českou poštou

Zkušenosti s Českou poštou

aneb

proč nemám Českou poštu rád

Následující řádky pouze dokumentují zcela skutečnou, reálnou událost. Pokud se vám to snad bude zdát poněkud emotivně zabarvené - nemýlíte se. Ještě dnes, po řadě měsíců mi to pěkně hýbe žlučí. Ovšem nejhorší na tom je - i když je tato zkušenost s Českou poštou extrémní, není bohužel zdaleka jediná.

Hurá !!!!!!!!!
Konečně ho mám !!!
Konečně mám dnes - 3.12. - v ruce foťák, odeslaný z Buchlovic 23.11.
Poštovní zásilka tuto trasu - 66km - urazila za 10 dní, to máme 6,6km za den neboli 275metrů/hodinu
(pardon, nevíte náhodou jak rychle leze šnek ?)


Zároveň jsem si na poště zjistil "přesná pravidla hry" a rád se s vámi o tyto poznatky podělím.

Pár detailů pro pobavení (či pro nasrání ?):
 
 1) balíček, odeslaný 23.11. leží u nás na poště už od 24. listopadu - poštovní doprava tedy fungovala rychle
 2) balíčky se samozřejmě k adresátovi nerozvážejí - no prosím, to bych ještě pochopil
 3) poštovní doručovatelka pouze vhazuje do schránky oznámení o uložení zásilky - fajn, aspoň se dozvím, že mi něco došlo
 4)     -  "  - ,    ano, ale jen když na to má doručovatelka zrovna čas a nemá pošty příliš moc, jinak se oznámení ukládá přímo na poště
 5) i první upomínka se pouze ukládá na poště - mají na to dokonce speciální nástěnku, kam se lísteček přišpendlí.
    Škoda jen, že se ta nástěnka nachází v prostorách, kam nemá veřejnost přístup :-(
 6) teprve druhá upomínka se opět doručuje adresátovi
 7)     -  "  - ,    ano, ovšem viz bod 4)
 8) adresát si musí doručení balíčku hlídat (dotazem na poště) sám - paní na poště mi vysvětlila, že snad přece musím vědět předem, když mi někdo něco posílá !!!
 9) já jsem se sice na poště ptal (dokonce několikrát) - ale jen telefonicky !!! A pokaždé jsem se dozvěděl, že na moje jméno tam žádná zásilka neleží.
    Jak je to možné ?
                    Jednoduše !!!
    Na takové dotazy se na poště odpovídá zásadně záporně !
    Proč?

     a) nemají kontrolu, kdo se ptá - a co kdyby to byl třeba zloděj ?!
     b) na telefonické dotazy nemají čas - jen je to odvádí od práce.
 10) Teprve osobní návštěva,
        sdělení čísla zásilky (bez toho paní odmítla začít hledat)
        a předložení občanky vyburcovala dámu za přepážkou k tomu, aby zvedla svou rozložitou zadnici ze židle a šla se podívat do počítače.
        Od tohoto okamžiku probíhalo již vše normálně a za chvíli jsem balíček šťastně držel v ruce.
 11) Na závěr jsem byl ještě upozorněn, abych si na tohle nezvykal !! - ještě 4 dny a už by se to vracelo zpátky k odesilateli !!!

Co z toho vyplývá ?

No - já vlastně nevím, přiznávám, že můj mozek se jaksi vzpírá chápat úředního šimla a už vůbec se mu nemíním přizpůsobovat.

Anebo - řešení je trojí:

1) obout si pevné boty, kus chleba do uzlíčku, čakan do ruky a vyrazit s poštou k adresátovi pěšky.

2) přestěhovat se do Tramtárie (může být i Botswana, Rwanda-Burundi, Bangladéš, Lombok Island apod.)
    Tam všude jim určitě pošta funguje mnohem líp (holt jsou to tzv. rozvojové země - takže mají rozvinutou i poštu).

3) používat opravdu spolehlivou přepravu (PPL, DPD, Messenger...).
    Tohle prosím není reklama. Pouze letitá zkušenost. Možná o nějakou korunu vyšší cena, ale termín doručení do 24hodin se dodržuje a co je pro mě také podstatné - nemusím s balíkem nikam běhat, přepravce to vyzvedne přímo u mě a adresátovi to opět doručí pěkně do ruky - holt přesně tak, jak si to představuji.

 

Na základě těchto zkušeností zajisté pochopíte, proč zboží posíláme zákazníkům zásadně prostřednictvím přepravních služeb.

 

   PS: Když už tak nadávám na Českou poštu, nedá mi to abych nepřidal ještě jednu historku. Sice v ní zrovna o nadávání nepůjde (vlastně naopak), ale stejně si nejsem jist, zda z ní budou mít dnešní pošťáci radost. Konečně, posuďte sami:

    Tohle o čem budu psát se stalo před mnoha a mnoha lety - vlastně to bude za chvíli bezmála před stoletím, za první republiky, v době kdy můj tatínek byl ještě malý chlapec. Jejich rodina tenkrát žila v Hodoníně a dědeček pracoval v Brně na Zemském úřadě, kam každý den dojížděl vlakem.
   Hodonín byl tenkrát malé město - on tedy není ani dnes středem vesmíru, ale tenkrát tam naší babičce hrozně vadilo, že se v místních obchodech nedá sehnat spousta věcí, které považovala za nezbytné k životu. To takové Brno - no to bylo pro ně velkoměsto, tam se dalo nakoupit úplně všechno, jen to bylo pro babičku trochu z ruky a vůbec - copak může taková mladá maminka se dvěma malými chlapci vyrazit na takovou výpravu po každé, když něco z Města nutně potřebuje ?
   Naštěstí - jak jsem už říkal - dědeček tam jezdil každý den do práce a tak dostal vždycky od babičky seznam toho, co má ve městě nakoupit.
   No jo - ale znáte ženský. Babička si určitě na nejvíc věcí vzpomněla, až když už byl dědeček pryč. Takže co teď ? Já vím, říkáte - popadla mobil - kdepák ! Žádný takový, mobily ještě neexistovaly. Vím, že ti mladší tomu ani nebudou chtít věřit, ale ti starší si určitě vzpomenou, že takový doby kdysi skutečně existovaly. Takže - zvedla normální telefon. Taky chyba, pan Bell sice telefon vynalezl už hezkých pár let před tím, ale oni doma ještě žádnej telefon neměli. Jak je to možný ? No - já mluvím o časech, který nejsou zase tak daleko od doby, kdy Pražský telefonní seznam se celý vešel na jednu jedinou stránku. A i když v době, o které mluvím bylo už těch telefonů drobátko víc, každá domácnost je rozhodně neměla, v celém takovém malém městě bylo mimo pošty těch telefonů jenom pár. Takže zašla na tu poštu a dědečkovi zavolala !
   Chyba - ani to ne. Protože i když telefony existovaly, nějaký meziměsto byl tenkrát luxus (finanční) a muselo se to předem objednávat a vůbec...
   Takže co ta moje babička udělala ? No přece tady ještě měla naši spolehlivou Českou poštu !! Ne né, já si vůbec nedělám legraci, já to míním naopak smrtelně vážně. Babička prostě sedla, napsala dědečkovi dopis s přesným seznamem, co má všechno v tom Brně koupit, zalepila do obálky, přilepila známku a šla hodit do schránky. A věřte nebo ne, pokud to do té schránky vhodila před 11. hodinou - tedy před dopoledním vybíráním schránky - tak pošta ten dopis v poledne odeslala vlakem do Brna a dědeček to dostal v úřadě na stůl v tak zvané odpolední poště, která přišla někdy po 3. hodině. A mohl  před odjezdem domů do Hodonína všechno nakoupit a babička byla spokojená.

    Co, vy tomu nevěříte ? Vy fakt nevěříte, že tenkrát dokázali normální, obyčejný dopis doručit ještě ten samý den ?
No vidíte, a moje nebožka babička by asi zase nevěřila tomu, že skoro za sto let neumí ta (skoro) stejná Česká pošta doručit balíček nebo doporučený dopis a že s tím může mít adresát takové problémy. A to prosím vůbec nevyžadujeme, aby dopis dostihl adresáta ještě ten den, kdy byl odeslán - tak jako to bylo normální začátkem minulého století.

   Tak co, páni pošťáci, nestydíte se ? Vždyť tihle vaši dávní předchůdci neměli techniku, neměli počítače, místo aut používali koňské povozy - ale nemyslíte, že jejich služby byly na úplně jiné úrovni ?



HD elektro v.o.s. - servis výpočetní techniky
tel. - 530 342 542                                              mobil 775 524 130

servis@hd.cz

Od jara 2017 jsme zrušili prodejnu.
Servis nadále poskytujeme na naší domácí adrese:

Domažlická 2, Brno - Královo Pole
rožák Domažlická/Štefánikova

Trasa šaliny 1 a 6 – mezi zastávkami Šumavská a Kartouzská
zastávka autobusu 67 a 81 přímo před domem.


zvonek Volný, 2. patro

pracovní doba dle tel. domluvy
(optimálně zavolat cca 1/2hod předem)


...sem do této poštovní schránky se to prosím hází...
A pokud nám chcete něco sdělit nebo se na něco zeptat,
pak prosím využijte zde naši schránku.

Jinak Webmaster má schránku támhle vpravo === >                         ...áno, tohle je poštovní schránka pro samotného pána tohoto webu...

           

NAVRCHOLU.cz