HD elektro v.o.s. Brno
zpět - Na hlavní stránku

návrat na úvodní stránku  
Poradny

HD elektro v.o.s. BRNO
výpočetní a kancelářská technika



Poradna

Download ceníků

Vyhledání položek
z celého ceníku

 
Tisk stránky
Nemůžete se k nám dovolat? Jakou máme otevírací dobu? Jak se k nám máte objednat?
Nemůžete se k nám dovolat?

V tom případě vám nabízím rychlokurz

Jak správně telefonovat
a
jak je to s otvírací dobou a návštěvou servisu

    Vy si z nás děláte srandu ! telefonovat snad umí každý - nebo ne ?

Nebo ne - nejspíš. Já se totiž stále setkávám s tím, jak si lidé stěžují, že se k nám nemůžou dovolat.

a) jedna dáma si stěžovala, že jí úmyslně ten telefon neberu - "jak vidíte, že jsem to já, tak to necháte zvonit..."
b) další dáma si stěžovala - co to máte proboha za služby - "já už tam vyzváním aspoň minutu a furt nic...A firma snad má mít někoho, kdo je za to braní telefonů zodpovědný!"
c) a ukázkový případ - dopravce mi sem vláčel těžký balík (a v tom případě předem volá, aby měl jistotu že jsem doma a že to nepotáhne do schodů zbytečně). Akorát že jsem nechal ležet mobil vedle v pokoji. Tak jsem tam uháněl - ale sotva ho chci vzít do ruky, přestal zvonit - dopravce začal prozvánět pevnou. Tak uháním zpátky k pevné - sotva k ní dorazím, přestala zvonit a začal ječet zvonek u dveří. Takže rychle ke dveřím, abych ho pustil do baráku - a když konečně dopravci (celej zadýchanej) otvírám dveře, tak mě seřve - vám se vůbec nedá dovolat - a mohl byste sebou taky trochu pohnout !

Takže popořádku:

Už mi dávno není 20. Už dávno neběhám jako jelen, byvši do pozadí střelen. Díky věku mi například chvilku trvá, než vstanu ze židle. A k telefonu (pokud neleží vedle mě) ve skutečnosti neutíkám ani neuháním, ale rozvážně jdu, občas kulhám a když mě zrovna bolí nohy, tak si k tomu beru hůl. Takže první rada:
Nezavěšujte hned po druhém zazvonění, dejte mi chvíli čas, ať k tomu telefonu aspoň stačím dojít.
A to nemůžete mít telefon u sebe?
Ano - mohu a většinou taky mám. Ale jak "pobíhám" po bytě, tak se může stát, že ho někde nechám ležet. Ono vůbec - teď jsem zcela oblečen a telefon mám v kapse. Ale až bude léto, bude horko a já budu "lítat" po bytě jen v trenkách - a pak nemám telefon kam dát, musím ho nosit v ruce a je větší pravděpodobnost že ho někde nechám ležet.
Zapomeňte na to, že vám to schválně neberu - abych viděl kdo volá, na to potřebuji brýle na čtení - a abych po každé hledal kde je mám, to už je snadnější brát prostě všechny hovory :-)
Žádného pracovníka zodpovědného za braní telefonů zde nemám. Telefon beru sám a beru ho prakticky vždy.
Vlastně počkat - pomocníka mám !!! je tu přece Ajda - ta sice telefony nebere, ale naučila se reagovat na zvonění telefonu a štěkáním mě upozorní když telefon zvoní třeba vedle v pokoji. Hodná holka, moc hodná! Určitě si zaslouží kostičku!

Samozřejmě jsou výjimky:
    Asi vám telefon nevezmu, pokud zrovna sedím na takové té malé místnůstce - tam se soustředím na zcela jiné úkoly než na telefonování  :-)
    A telefon vám nevezmu ani když spím !!!
    A pokud chcete vědět, jak vypadám když jsem protivnej - tak to mi zavolejte v 6 ráno. Já totiž chodím spát tak ve 2hod (obvykle pracuji dlouho do noci) a proto jsem zákazníkům vděčný, když mě pak nechají vyspat a nevyžadují hned za svítání řešit problémy po telefonu.
Nereklamujte, že vám neberu pevnou, když zrovna venčím naši Ajdu v parku.
A tu pevnou vám nevezmu, ani když budu na nákupu nebo u jiného zákazníka. Musí vám stačit, že jsem v tom případě na mobilu.
Zdá se vám to jako zbytečné připomínat? No to byste se divili, jaké požadavky někteří lidé mají !

Asi nejjednodužší rada - smiřte se s tím, že jsem jen obyčejný člověk.
Že se mi může vybít mobil.
Že můžu zapomenout mobil vedle v místnosti a neslyším ho (ale to už poslední dobou řeší Ajda).
Že jsem někde (úřad, banka) kde se mobily vypínají.
Anebo jedu v šalině či autobusu, případně jdu po rušné ulici - je tam hluk a já ani neslyším, co říkáte.

    Jedu takhle (už ani nevím, jestli šalina nebo autobus), spousta lidí, hluk -  a do toho mi volá zákazník na mobil. V tom hluku pořádně neslyším ani kdo volá, natož co povídá - tak říkám - chvilku to vydržte, za 10 minut vystupuji, brnkněte mi prosím potom, teď vás skoro neslyším - ale pán říká - to nevadí, já vám aspoň zatím vysvětlím celý problém - a začne mi podrobně popisovat složitou technickou závadu. Opět ho upozorňuji, že ho neslyším - a on že to nevadí a mele dál. Tak jsem zavěsil.
    Samozřejmě byl uražen - a co by mi to prý udělalo, kdybych ho vyslechl. A nebyl schopen pochopit, že v tom hluku slyším sotva každé páté slovo.

Prosím - když už vás upozorňuji, že momentálně telefonovat nemůžu - nezlobte se, nevztekejte se - a zkuste to volání zopakovat za 10 minut nebo za dvě hodiny.
A nejspíš už budu zase na drátě a domluvíme se.

Otevírací doba a návštěva servisu

Jakou máte otevírací dobu ?
A budete tam zítra?
A do kolika tam budete dnes večer?
A kolik dní předem se musím ohlásit?
A můžu přijít i bez ohlášení?

Takže od konce:
Ano - můžete přijít bez ohlášení - ale riskujete, že třeba nebudu doma a nikdo vám neotevře.
Proto je lépe zavolat předem. Než k nám vyrazíte, brnkněte a ověřte si, jestli sem nejdete zbytečně.
A co tak pevná pracovní doba - to vám nic neříká ?
Ne, lituji - to mi už opravdu nic neříká. Já jsem totiž důchodce a dělám tuhle práci, protože mě baví (a tak trochu i živí). A když to spočítám tak zjistíme, že jsem stejně ochoten věnovat se zákazníkům víc než jen 8hod denně. Jen to mám trochu rozkouskované tím, že jdu po poledni a v podvečer vyvenčit Ajdu, že si dám v poledne oběd, večer se kouknu na TV - a pak zase několik hodin pracuji. A celkově se ta "pracovní doba" přizpůsobuje potřebám vás zákazníků. A to ani neřeším otázku, jestli je pátek nebo svátek - já pracuji každý den.

A nemůžete aspoň upřesnit, kdy jdete po poledni toho vašeho pejska vyvenčit ?
No můžu - obvykle mezi 13 a 14hod, ale co je vám to platný vědět? Co když zrovna ten den Ajda vystartuje už ve 12hod - a že nutně musí. A já ji nechci trápit - a tak jdeme předčasně. A druhý den sice už je "hodina psa", ale ona spokojeně spí, já mám rozdělanou nějakou práci - a tak jdeme až v 16hod. To jsou ty výhody důchodce, který si může čas uzpůsobit dle potřeby. A pro vás stále platí - brnkněte předem a domluvíme se (stejně vám nejčastěji řeknu, že můžete přijít třeba ihned). Případně - jsou i někteří stálí zákazníci, co předem nevolají, ale když nás nenajdou doma, tak si nás jdou vyzvednout do parku, kam chodíváme. A tam si sedneme na lavičku a první část jejich problémů prodebatujeme na sluníčku - což koneckonců taky není marný.

Takže několik dní předem se hlásit nemusím ?
No - to je na vás. Pokud spěcháte, tak asi budete chtít abych se vám podíval na počítač co nejdřív, nejlépe hned. Ale pak je i druhá varianta - nejste z Brna, pojedete sem třeba příští středu - a tak se spolu domluvíme na 16:30 a já vím, že na tu dobu nemám nikomu jinému nic slibovat.
Jen prosím - pokud si už nějaký termín domluvíme a vy pak nemůžete přijít - dejte vědět, ať zbytečně nečekám a neodmítám jiné zákazníky. Děkuji.

Ale jinak - mám naději, že na mě budete mít čas třeba ihned ?
Vím já ? většinou ano, teď tady asi tak dva týdny nebyla ani noha. A včera najednou tři zákazníci - každý to měl tak na dvě tři hodiny - a já měl celkem co dělat, abych si to zorganizoval dohromady s tím venčením a zároveň s nákupem - protože znáte to, zrovna došlo:
- kafe
- vajíčka
- chleba
- cukr
- máslo (spíš nějaká rodná sestřenice či bratranec másla, co místo něho používám)
- a nebyl už ani žádnej sýr ani maso - takže na nákup jsem už opravdu musel.
Ale zvládlo se to dobře - šli jsme s Ajdou ke Kauflandu, ona se cestou vyvenčila i prošla, pak na mě počkala než jsem nakoupil - a stihli jsme to všechno, i když následující zákazník přišel o půl hodiny dřív. Jen jsem díky němu jaksi nestihl oběd (a místo snídaně mě taky někdo vyrušil) a tak moje první jídlo bylo až večer u TV - ale podstatné bylo, že všichni zákazníci byli (snad) spokojeni. Tedy až na tu paní, co byla překvapená že za tu práci bude platit.

Odpověď na dotaz, zda tu budu zítra a do kolika tu budu dnes:
Servis dělám doma v bytě - a protože zde bydlím, budu zde nejspíš nejen dnes večer, ale i zítra a pozítří.
Takže trochu více upřesníme pracovní dobu:
Večer nikam neodejdu - budu zde stále a budu pracovat na vašich zakázkách.
Do kolika "úřadujeme" ?
no, rád bych to s vámi večer skončil tak, abych se stačil navečeřet a jít se dívat na TV. Proto mě asi neuvádí v nadšení požadavek zákazníka, že by se stavil někdy tak mezi 18 až 21hod. To mám pak celej večer rozbouranej a raději bych to domluvil na jindy.
   Na druhé straně mám zákazníka - je to noční taxikář, přes den spí, bydlí mimo Brno a do města přijíždí až večer - a s ním domlouváme servis na dobu mezi 22 až 23hod. Což je sice zcela mimo otevírací dobu všech podobných firem, ale na druhé straně to má rozumný důvod a tak se zákazníkovi snažím vyjít vstříc. A on se ke mně zase chová ohleduplně a nepřepadá mě o půlnoci bez ohlášení, ale domlouváme se dva tři dny předem. Prostě - na domluvě záleží.
Naopak - odmítl jsem požadavek zákaznice, která chtěla jít večer chlastat někam do podniku a že by se pak po zavíračce u mě s manželem stavili - pane Volný, vy jste stejně dlouho vzhůru, tak mi přijdeme po té druhé ráno, možná kolem třetí, ale určitě před čtvrtou... Děkuji, nechci !

Pracovní doba je přesně taková, na jaké se spolu dohodneme.
A já se vám budu snažit vyjít vstříc - pokud vy budete respektovat, že jsem jenom člověk,
který se potřebuje najíst, vyspat - a občas vyvenčit psa.

   Ehm - když tady jaksi zdůrazňujete, že jste starší člověk, že špatně chodíte, jste už důchodce a servis děláte někde v bytě - nebylo by lépe poohlédnout se po nějaké normální firmě, kde pracují mladí, vysokoškolsky vystudovaní technici? Nezaručí nám taková firma podstatně lepší služby?
    No - jakou firmu si vyberete, to je samozřejmě na vás. A pokud je pro vás důležité moderní prostředí nebo usměvavá dáma v recepci - tak to vám opravdu nenabídnu.
    Na druhé straně - vy nepožadujete ani služby v oboru běžeckých disciplin, ani nehledáte firmu s moderním interiérem natož seznámení s krásnou recepční - vy potřebujete opravit počítač. A v tomto směru vám jen málokdo nabídne těch víc než 40let praxe v oboru jako já. A zdaleka ne každá firma má takové HW a SW vybavení. A málokde si troufnou na tak široký rozsah servisních zásahů, jakými se zabývám.
    Tedy ne že bych byl nejlepší ze všech - to rozhodně ne, Ale pár dobrých vlastností přece jen mám:
- pokoru - nesnažím být nejlepší ze všech, ale klidně si přiznám že úplně všechno neumím - a takové opravy pak přesunu na bedra těch, kteří to zase umějí lépe než já
- zkušenosti a známosti - za ta leta vím, kdo co umí a komu mohu věřit a mohu se tak správně rozhodnout, který kolega/firma je na kterou opravu nejvhodnější
- zaťatost - nemám rád, když nade mnou mašinky vyhrávají a tak se snažím dotáhnout do konce i takové případy, které jiné servisy odmítají přijmout.

A pokud mám pomlouvat (což se sice nedělá, ale já stejně budu) - řada firem, které se dřív zaměřovaly na servis s tím skončila. Řada dalších, které servis nabízejí to fláká. Jak? no - vymlouvají se na nedostatek lidí, ty staré (a zkušené) pracovníky vyhodili a dnes zaměstnávají levně nekvalifikované lidi nebo brigádníky, kteří se jim tam střídají po pár dnech. A pokud chcete pár skutečných zážitků z jiných (i opravdu velkých) firem, tak tady máte kapitolku POMLOUVÁNÍ.

    A tak když dnes chcete najít solidní servis, asi vám nezbývá než obrátit se na takové staré praktiky, jako jsem já, kteří ještě pamatují doby, kdy byl člověk hrdý na to, že něco dovede a otázka záruky či solidnosti opravy byla mnohem více otázkou osobní cti než nějakých stále se měnících paragrafů.

 

A dotaz jaksi navíc - vy tam máte psa. Nekousne mě ?

    Ajda je prosím hlídač - a velice dobrý. A slušně vychovaný.
    Předně vás ohlásí - a to ještě dřív, než o ní víte. Jakmile zazvoníte - začne štěkat, přiběhne za mnou a donutí mě jít otevřít. A protože pejsek má moc dobré uši, tak já bych možná zvonek přeslechl (zvláště v zadním pokoji), ona ne ! a pokud se vám zdá, že dlouho neotevírám, tak buďto mi to trvá dlouho, než k těm dveřím dojdu nebo nejsme doma - ale podruhé zvonit nemusíte. Ajda zvonek nepřeslechne nikdy.
    Zdá se vám, že by si vás Ajda mohla od minule pamatovat ? a že už by na vás nemusela štěkat ? anebo že si na vás nějak zasedla ? že se jí nelíbíte ?
Neberte si to prosím osobně ! Ajda je hlídač a je to její práce. A je za to placená - má nejen vodu v jedné a žrádlo ve druhé misce, ale má i svůj pelíšek (vlastně hned několik pelíšků) a hlavně - má tu i své milované páníčky, kteří ji drbou za ušima a na bříšku a nechají ji např. koukat z postele na telku a vůbec.
A s tím kousnutím - zatím sice nikdy nikoho nekousla, ale počítejte s tím, že pokud budete chtít mě nebo Marcelce ubližovat - tak vás Ajda nespíš roztrhá na kusy. Stačí se kouknout, jak odvážně se postaví i proti velkým psům, když nás má chránit - a zatím nic takového ani žádný pes, ani člověk neriskoval.
Ale pokud na nás budete hodní - tak vám Ajda rozhodně neublíží. Ohlásí vás, přivítá vás - a pak si půjde lehnout, ale stále bude sledovat, jestli mi nechcete ublížit. Protože chránit nás - to je smyslem jejího života.
    A můžu si ji pohladit ? no - nevím, jestli vám to Ajda dovolí, ale radost z toho mít nebude. Opět - neberte si to osobně, ale jste cizí, nejste člen smečky. A jen páníčkům a ostatním členům smečky je dovoleno... A taky dětem...
    I když - pokud zde se mnou zákazník sedí už dlouho (několik hodin) a Ajda dojde k závěru, že je všechno v pohodě, možná přijde k nám a lehne si nám u nohou a pak ji i zákazník může hladit. Ale tohle se nedá vynutit - k tomu se musí rozhodnout ona sama.

 

 

 



HD elektro v.o.s. - servis výpočetní techniky
tel. - 530 342 542 mobil 775 524 130

servis@hd.cz


Od jara 2017 jsme zrušili prodejnu.
Servis nadále poskytujeme na naší domácí adrese:

Domažlická 2, Brno - Královo Pole
rožák Domažlická/Štefánikova

Trasa šaliny 1 a 6 – mezi zastávkami Šumavská a Kartouzská
a
zastávka autobusu 67 a 81 přímo před domem.
A autobus 68 má zastávku na protější straně ulice.

zvonek B. Volný, 2. patro

pracovní doba dle tel. domluvy
(optimálně zavolat cca 1/2hod předem pro případ, že
1. jsem šel nakoupit něco k večeři
2. zasahuji zrovna u jiného zákazníka
3. právě venčím naši Ajdu
abych se stačil zavčas vrátit a vy nemuseli zbytečně bušit čelem do dveří )

Nemůžete se k nám dovolat?

           

NAVRCHOLU.cz